Tijdregistraties binnenkort beschikbaar

14/05/2018 door Dirk Vranckaert

Vandaag zijn we hard aan het werk om op zeer korte termijn de timesheet / tijdregistratie module klaar te hebben. Deze module zal een hele hoop aan opties bieden om één van de krachtigste tijdregistratie modules op de markt te zijn. Bovendien is deze module zonder meerkost te gebruiken in uw huidige en alle nieuwe abonnementen.

Aan opties zal het niet ontbreken! Ten eerste zal je de optie hebben om gebruiker accounts toe te voegen. Tot op heden waren alle extra accounts die je toevoegde/uitnodigde automatisch administrator accounts. Dit betekende concreet dat deze nieuwe gebruikers toegang hadden tot alle gegevens: offertes, facturen, creditnota's, klanten, producten, bedrijven, gebruikersbeheer,... Vanaf nu zal je bij het uitnodigen van een nieuwe gebruiker dus kunnen kiezen tussen twee rollen: gebruiker of administrator. De eerste zal enkel tot de invoer van tijdregistraties op zijn timesheet toegang hebben (en eventueel andere bedrijfsbeheer modules die in de toekomst nog komen), de tweede zal nog steeds toegang hebben tot alle functionaliteit betreffende het bedrijf, èn vanaf binnenkort ook het beheer van de tijdsregistraties.

 De tijdregistratie invoer is dus beschikbaar voor zowel gebruikers als administrators en is zo eenvoudig mogelijk gehouden. Deze gebeurt op weekbasis (maandag tem. zondag). Alle taken van de gelinkte klanten aan het bedrijf kunnen worden gekozen om uren voor in te voeren. Ook het effecief noteren van uren wordt zo eenvoudig mogelijk gehouden en meerdere manieren worden toegestaan om het de gebruiker zo makkelijk mogelijk te maken. Daarnaast zal er ook op dag-basis een notitie/opmerking kunnen worden toegevoegd aan de tijdsregistratie.

 

De administratie module voor het beheer van de tijdsregistraties is natuurlijk de meest uitgebreide. Eerst en vooral is de flow hierin belangrijk. Waneer een tijdsregistratie wordt ingevoerd door een personeelslid moet ze nog worden goedgekeurd door een administrator, u dus. Pas wanneer een tijdsregistratie goedgekeurd is kan u overgaan tot facturatie.
Bij het overgaan tot facturatie zal u kunnen kiezen hoe de factuur opgesteld moet worden: 1 factuurregel voor de totaliteit van de te facturen tijd, 1 factuurregel per personeelslid waarvoor gefactureerd wordt, 1 factuurregel per dag waarvoor gefactureerd wordt of de combintaie: 1 factuurregel per dag en per personeelslid waarvoor gefactureerd wordt. U krijgt ook nog de optie de gedetailleerde werkstaat/timesheet meteen op te nemen als bijlage aan de factuur.
Naast de effectieve facturatie van de tijdsregistraties is het ook belangrijk om rapportering in te bouwen. Daarom zal het mogelijk zijn om tijdsregistraties en timesheets te exporteren vanuit de administratie module.

Kortom er staat een zeer veelbelovende tijd aan te komen tot wanneer we de tijdsregistratie module kunnen vrijgeven. Wens je nog meer informatie hieromtrent of wil je de functionaliteit reeds vroegtijdig meesten met je onderneming aarzel dan niet om ons te contacteren op info@factsys.be.

Deel dit bericht